Ofte stilte spørsmål

Når legges kinoprogrammet ut?

  • Vi oppdaterer vanligvis det ordinære programmet på mandager. Mandag legges kommende kinouke ut. Kino uke fredag til torsdag. Spesialvisninger, premierer, førpremierer og lignende kan bli lagt ut for salg lenger i forkant. Vi jobber slik for å kunne tilby et kinoprogram som treffer best mulig ut fra hver enkelt films potensiale og besøkstall. Oversikt over kommende filmer kan du finne her på nettsidene.

Jeg finner ikke kinoprogrammet for neste helg, har dere stengt?

  • Vi har åpent alle dager utenom Julaften, Nyttårsaften og 17. mai. Se ellers svar på når kinoprogrammet legges ut, vi har åpent men programmet er ikke bestemt ennå.

Hvor går skillet mellom barn/voksenpris på billetter?

  • Barn til og med fylte 14 år, voksen fra 15 år og oppover.

Har dere honnørbilletter?

  • Ja. Vi har honnørbillett både på nett og i kiosken, Husk å vise frem honnørkort i innslippet, ved internettbillett 

Jeg vil på en film med 15-års grense men er bare 14, kan jeg slippe inn hvis mor eller far sier det er greit?

  • Nei, ledsagerregel for aldersgrenser tilsier at forelde/foresatte kan ta med barn inntil 3 år under aldersgrensen på filmen (gjelder ikke 18-års filmer), det holder ikke at de sier det er greit, de må bli med på filmen.

Hvordan blir aldersgrense kontrollert?

  • Dersom vi er i tvil om alder vil vi kreve legitimasjon i billettkontrollen. Pass er ofte eneste alternativ så ta med passet eller bilde av passet for sikkerhets skyld.

Hjelp!, jeg har kjøpt billett til feil forestilling, hva gjør jeg?

  • Kontakt oss pr. tlf. ( 33 31 30 00) så hjelper vi deg med å flytte billettene til riktig forestilling. Telefonen er betjent i vår åpningstid.

Hjelp!, jeg har kjøpt billetter på nett men har ikke fått dem på epost, hva gjør jeg?

  • Det kan en sjelden gang være problemer med utsendelse av epost, men kjøpet kan ha gått gjennom likevel. Kontakt oss pr. tlf. ( 33 31 30 00) så kan vi sjekke om vi finner billettene og sende dem ut på ny. Telefonen er betjent i vår åpningstid.

Jeg har blitt syk og kan ikke bruke billettene mine, kan jeg få pengene igjen?

  • Vi kan refundere billetter til gavekort. Refusjon må gjøres i god tid før forestillinga starter. Kontakt oss pr. tlf. ( 33 31 30 00) så får du hjelp. Hvis forestillinga er lenger fram i tid kan du sende en epost til post@bryggakino.no, men vi får ikke lest eposter i helger og på kveldstid, så dersom det haster må du kontakte oss pr. tlf.

Hvorfor er det så høy lyd på kino?

  • Alle bildene og all lyd på en film er nøye planlagt for å gi kinogjengeren den tilsiktede opplevelsen. På lydsiden finnes det blant annet en felles referanse for lydnivå slik at filmskaperne på forhånd kan vite hvilket lydnivå de ulike scenene vil ha i kinosalen. Vår oppgave er å gjengi lyd og bilde nøytralt slik filmskaperne har skapt sitt verk. Alle våre kinosaler er nøye kalibrert for å holde høyeste tekniske og korrekte standard. Selv om lyden på enkelte filmer i perioder kan oppleves veldig høy vil det aldri være skadelige nivåer på noen av våre visninger.

Jeg skal se en 3D film, må jeg kjøpe 3D briller?

  • Ja. Disse selges i kiosken, og er ikke inkludert i billettprisen. Ta vare på kjøpte briller, disse kan brukes ved neste besøk hos oss. Brillene er av såkalt passiv type, og de fleste briller kjøpt på andre kinoer vil kunne brukes også hos oss.